Comencem caminant pel PR-CV 320 després d´apropar-nos des de Soneja amb els cotxes i aixíacurtarla marxa uns 6 Km. El dia és idoni per caminar, després d´una suau pujada passem pel «Rancho Grande » amb unes grans banyes i en agrupar-se, arribem a les indicacions de la Dehesa ( Devesa ).
Fem la pujada per un camí de rodé, amb vistes a la cara nord de la Calderona, i una vegada dalt
es dirigim fins el mirador de » La Cagà » amb vistes encisadores cap a la serra d`Espadà i la Calderona, després arribem al Arenal, petites llacunes desecades, per tal d`extraure la sorra , i finalment es dirigim a la llacuna endorreica de la Devesa amb mirador inclòs.
Fetes les fotos de rigor dinem baix en la zona de pícnic i en descansar una estona tornem ja pel mateix camí, però, en arribar als cotxes proposem el acostar-nos a la casa i font de Jàllar, on una bassa d`aigües clarísimes ens rep i així també una font on brolla un doll d`aigua molt cabdalosa i fresca, la qual cosa és d`agrair perqué fea set. Donem així per finalitzada l`excursió i ens despedim fins l`altra.