L’ultim diumemge d’abril Ricardo ens va voler fer un regalet especial, ens acompanyà des de Benissivà, un bonic poblet en la Vall de la Gallinera, fins Alcalà de la Jovada, en la vall d’Alcalà. 

Un esmorzaret abans d’eixir i una visita a la cova del Moro, varen ser el preludi d’una excursio on les rises i el bon «rotxet» foren la tònica dominant del dia. 

Envoltats de cireres ja amb fruit i una calor gens normal per a estes dates, passarem pel despoblat d’Adzuvieta i prompte arribàrem a Alcalà on ens esperava una olleta de blat picat i una cerveseta fresqueta. 

La tornada pel mateix lloc i amb la mateixa harmonía, pero amb la panxa plena. 

Gracies Ricardo. 

Anna

El domingo 30 de Mayo de 2023 realizamos la salida alternativa prevista y nos reunimos a las 9.30 en el bar Plaza de Benissivà, realizando un refrigerio para encarar la subida, preciosa por los cerezos, hacia Alcalá de la Jovada.

Llegamos al collado y visitamos la cueva del Moro. Nos dimos cuenta del daño que hizo el último incendio en la zona del vall de Evò. Caminamos en dirección al pueblo, pasando y recorriendo las ruinas del despoblat de l,Atzuvieta, y en el pueblo viendo el lavadero, el monumento al jefe morisco AL AZRAQ y llegando al punto de encuentro de los compañeros que acudieron en coche para la comida espectacular que teníamos reservada de….OLLETA DE BLAT PICAT!!.

Posteriormente y después de unas conversaciones muy instructivas, emprendimos la vuelta a Benissivà. En total más o menos 15 km. agradables. La gente acabó feliz y contenta por un día muy agradable.

Ricardo

Fotos de Anna, María y Ricardo