Dissabte, 1 de desembre de 2018. Guia: Vicent Campos

Lloc de trobada: Porta d’entrada Museu de l’Almoina (darrere de la Basílica).

Hora: 10.00 – Es prega puntualitat.

L’ASSISTÈNCIA SERÀ OBERTA, ES A DIR, PER A SOCIS I NO SOCIS.

La inscripció pot fer-se a través del correu de la Secció de Cultura; sevcultura@societatexcursionistadevalencia.org fins dijous, dia 29 de novembre o en el punt de trobada a l’inici de l’activitat.

VALÈNCIA ROMANA

Anirem junts a la porta Romànica de la Catedral, en la Plaça de la Mare de Déu, on començarem la passejada pels orígens de Valentia, allà per l’any 138 abans de Crist, és a dir fa d’això quasi 2150 anys.
Veurem pels carrers restes arqueològiques. Escut de la ciutat, de llavors. La situació de la mateixa i perquè es va construir en eixe lloc. Restes de muralla i un llarg etc.

Parlarem de moltes coses, entre altres de la construcció de la ciutat, destrucció de la mateixa i prou anys després volta a construir.
Visitarem el Museude l’Almoina, on podrem veure la ciutat, exactament com es va construir i moltes restes d’edificis i carrers com el Cardum i el Decumanus, en molt bon estat de conservació aixi com algunes restes humanes procedents del primer enfrontament guerrer entre dues fraccions, per aconseguir el poder. Tot això en una passejada tranquil·la, lúdica i coneixent cada carrer i racó, els seus noms i d’on vénen, part de l’exterior de la Catedral i llocs entranyables, a més d’algunes anècdotes.

En fi, coneixerem un poc mes d’on venim, en un entorn amable i divertit, on segur gaudirem d’un agradós matí.
Finalitzarem la passejada en la Plaça de Sant Vicent (coneguda per la dels ànecs), després de passar pel carrer del Trinquet de Cavallers on hi han restes de la Spina del Circ Romà.

PASEO POR LA VALENTIA ROMANA

Iremos juntos a la puerta Románica de la Catedral, en la Plaza de la Virgen y allí iniciaremos el paseo por los orígenes de Valentia, alla por el año 138 antes de Cristo, es decir hace de eso casi 2150 años.

Veremos por las calles restos arqueológicos. Haremos el recorrido de lo que fue la empalizada romana. Escudo de la ciudad, de entonces. La situación de la misma y porqué se construyó en ese lugar. Restos de muralla y un largo etc.

Hablaremos de muchas cosas, entre otras de la construcción de la ciudad, destrucción de la misma y bastantes años después vuelta a construir.

Visitaremos el Museo de la Almoina, donde podremos admirar la ciudad, exactamente como se construyó y muchos restos (algunos humanos), en muy buen estado de conservación.

Todo eso en un paseo tranquilo, lúdico y conociendo cada calle y rincón, sus nombres y de donde vienen, parte del exterior de la Catedral y lugares entrañables, además de algunas anécdotas.

En fin, conoceremos un poco más de dónde venimos, en un entorno amable y simpático, donde seguro disfrutaremos de una agradable mañana.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *