El passat 27 de maig, vam anar de passeig pel PR-CV 234. Una primera parada en el bar Avinguda de Bicorp on esmorzem i a continuació, ens dirigim amb els cotxes per aparcarlos al punt d’inici del PR, prop del llit del riu Cazuma. Després d’una primera part trepitjant els cudols del riu, abandonem el seu llit per a prendre una pista forestal que ens va dur, en suau pujada, a l’Assut dels Moros, passant al costat de la Casa de Juanilla. Poc després caminem per una senda fins arribar a la Cova de l’Aranya, (Patrimoni de la Humanitat), amb els seus tres abrics i pintures rupestres. Uns instants per a admirar l’art prehistòric, unes fotos pel record i tornem a la senda que ens conecta amb la desviació que prenem, a l’esquerra, cap a la Gola de Lucino. No tardem a arribar a la rambla que seguim cap amunt, fins a entrar en un estret congost de roca calcària d’atractives formes, pel que anem superant xicotetes enfilades, fins arribar a una mena derevolta on es troba l’espectacular Gola.Ja de tornada i sense presses, parem a menjar en un bonic racó junt a una bassa d’aigua clara i, després del descans, continuem fins arribar a la bassa dels Morters, on Manolo no va dubtar un segon en tirar-se de cap a la llarga i fonda “piscina” que reclamava urgentment les seues braçades. Una mica mes avant, un grup de peus gaudien mullant-se dins l’aigua d’una canal que el riu els havia preparat. Una tranqui-la i bonica marxa, amb un fantàstic paisatge, en un dia de sol esplèndid que no vam poder resistir per refrescar-nos en els pous de cristal·lines aigües que trobarem al nostre camí.