Fea temps que no havíem visitat la comarca de la Marina Baixa i vaig proposar una excursió a la Serra de l’Aixortà amb l’objectiu d’ascendir a la Peña Alta i si ens donava temps visitar els arcs dels Atanços.

Pràcticament tots els itineraris utilitzen majoritàriament les pistes, cementades o asfaltades, que lamentablement rodegen tota aquesta serra, per el que es va decidir evitar-les en tot el possible.

Des de l’esplanada que es troba en el PR-CV 151 un poc més amunt de l’encreuament amb l’aljub del xarquet, partix un sender que remunta el barranc del Sacanyar, una vegada dalt i abans que descendisca cap a Bolulla pel barranc de la Canal, vam prendre a la dreta un altre sender que ens va conduir a una pista de terra que ens porta a la pista cementada que es dirigix a la Font i refugi dels Teixos, des d’ací i per el sender que puja per la canal arribem al cim.

Magnífiques les vistes, Bèrnia, serra Gelada, Ponoch, Puig Campana, Aitana, Serrella, Montcabrer, nostra Mediterrania, molt a veure i visitar.

Vam menjar en la Font i vam descendir per a visitar els Atanços, impressionant monument natural, amb el que vam donar per finalitzada la jornada.