Este Camino Natural se asienta sobre la vía de ferrocarril Carcaixent – Dénia. El trayecto de vía estrecha, funcionó en sus orígenes con tracción animal, existiendo cuadras de caballos situadas en sitios estratégicos para ser cambiados.

Iniciamos la marcha rodeados de naranjos, algarrobos y almendros. Y tras cruzar el barranco de la Morxama encontramos vistosos caminos de palmeras que llevan a casas de campo. Una pasarela de madera nos permite atravesar el barranco de l´Alter y veremos a la izquierda la chimenea de un horno que se utilizaba para secar las uvas para convertirlas en pasas.

En el kilómetro 3 encontramos el apeadero del Palmar y un área de descanso, donde aprovechamos para almorzar. Por una pasarela metálica atravesamos el río Alberca y ya por un camino compartido con vehículos llegamos al final del Camino Natural, con la Sierra Segaria al frente y al volver con el Montgó a la derecha.

Un recorrido de 12 kilómetros en total, excelente para la práctica de la marcha nórdica y que culminamos con una reconfortante comida en el restaurant Llàcer de La Xara, para poner fin a este frío y ventoso día.

Aquest Camí Natural s’assenta sobre la via de ferrocarril Carcaixent – Dénia. El trajecte de via estreta, va funcionar en els seus orígens amb tracció animal, existint quadres de cavalls situades en llocs estratègics per a ser canviats.

Iniciem la marxa envoltats de tarongers, garroferes i ametlers. I després de creuar el barranc de la Morxama trobem vistosos camins de palmeres que porten a cases de camp. Una passarel·la de fusta ens permet travessar el barranc de l´Alter i veurem a l’esquerra la ximenera d’un forn que s’utilitzava per a assecar el raïm per a convertir-les en panses.

En el quilòmetre 3 trobem el baixador del Palmar i una àrea de descans, on aprofitem per a esmorzar. Per una passarel·la metàl·lica travessem el riu Alberca i ja per un camí compartit amb vehicles arribem al final del Camí Natural, amb la Serra Segaria al capdavant i en tornar amb el Montgó a la dreta.

Un recorregut de 12 quilòmetres en total, excel·lent per a la pràctica de la marxa nòrdica i que culminem amb un reconfortant menjar en el restaurant Llàcer de la Xara, per a posar fi a aquest fred i ventós dia.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *