Día: 07 de octubre de 2022
Passeig poètic de Vicent Andres Estellés per Vicent Campos
Lloc de trobada: En el centre de la Plaça de l’Ajuntament
Hora: 20:30 hores

Es requerix inscripció prèvia a través del correu electrònic de la Secció de Cultura: sevcultura@societatexcursionistadevalencia.org  fins 05/10/2022.

Passeig poètic de Vicent Andres Estellés, per Vicent Campos

Periodista i Poeta, considerat com un dels principals renovadors de la poesia contemporánia en valenciá, amb un paper similar, salvant les distancies,  al que van tenir al passat Ausias March i Rois de Corella.

Quan va esclatar la guerra civil tenía 12 anys i en acabar la mateixa va començar a treballar de  forner com el seu pare. Despres orfebre, mecanografo y ordenança.

En 1942 va publicar el seu primer article al dia Jornada i aquest fet el portá a obtenir una beca per a ingressar a l’Escola Oficial de Periodisme de Madrid.

Al seu retorn a València al 1948 va comnçar a treballar com a periodista al periodic Las Provincias, on va a arribar a se Redactor en Cap. En 1978 a ser obligat a jubilar-se.

A la seua obra, a banda de la ingent producció poetica, que va finalitzar amb el famós Mural del País Valencià, obra quasi postuma, tambe cultiva obres de teatre, guions de pel-licules inedits i en menor quantitat però no de qualitat, lletres de cançons.

En aquest psseig pels carrers i places de València, gaudirem de la sea mirada personal, propera i unica per indrets que de una o altra forma están lligats a ell.

La ruta tindra 11 parades i en cada una de elles llegirem un vers adient i com es costum de la casa comentarem breument per alla on passem algun história o fet que tinga que vore alli mateix.

Endolcirem el passeig amb algún producte de la tèrra.

Es requerix inscripció prèvia a través del correu electrònic de la Secció de Cultura; sevcultura@societatexcursionistadevalencia.org  fins 05/10/2022

Si encara no eres socio/a de la nostra entitat i vols participar en els “Passejos culturals”, és condició prèvia omplir el document de preinscripció. Data màxima: fins a 05/10/2022.


Día: 07 de octubre de 2022
Paseo poético de Vicent Andrés Estellés por Vicent Campos
Lugar de encuentro: En el centro de la Plaza del Ayuntamiento
Hora: 20:30 horas

Se requiere inscripción previa a través del correo electrónico de la Sección de Cultura; sevcultura@societatexcursionistadevalencia.org  Fecha máxima: hasta el 05/10/2022.

Paseo poético de Vicent Andres Estellés, por Vicent Campos

Periodista y Poeta, considerado como uno de los principales renovadores de la poesía contemporánea en valenciano, con un papel similar, salvando las distancias, al que tuvieron en el pasado Ausias March y Rois de Corella.

Cuando estalló la guerra civil tenía 12 años y al acabar la misma empezó a trabajar de panadero como su padre. Después orfebre, mecanógrafo y ordenanza.

En 1942 publicó su primer artículo en el diario Jornada y este hecho lo lleva a obtener una beca para ingresar en la Escuela Oficial de Periodismo de Madrid.

A su retorno a Valencia en 1948 empezó a trabajar como periodista en el periódico “Las Provincias”, donde llegó a ser Redactor Jefe. En 1978 se vio obligado a jubilarse.

Su obra, además de la ingente producción poética, que finalizó con el famoso Mural del País Valenciano, obra casi póstuma, también cultiva obras de teatro, guiones para películas inéditas y en menor cantidad pero no de calidad, letras de canciones.

En este paseo por las calles y plazas de Valencia, disfrutaremos de la su mirada personal, próxima y única por lugares que de una u otra forma están ligados a él.

La ruta tendrá 11 paradas y en cada una de ellas leeremos un verso adecuado y como es costumbre de la casa comentaremos brevemente por donde pasemos, alguna historia o hecho que tenga que ver con aquél lugar.

Endulzaremos el paseo con algún producto de la tierra.

Se requiere inscripción previa a través del correo electrónico de la Sección de Cultura; sevcultura@societatexcursionistadevalencia.org  Fecha máxima: hasta el 05/10/2022.

Si todavía no eres socio/a de nuestra entidad y quieres participar en los “Paseos culturales”, es condición previa cumplimentar el documento de preinscripción. Fecha tope: 05/10/2022.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *